در این وبلاگ تلاش می شود نقطه نظرات و اعتقادات مذهبی دکتر حسن عباسی از دیدگاه مکتب شیعه ی اثناعشری مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

نکته بسیار مهم!!

(نظر)

 

در مباحث علمی و عقیدتی دو آفت جدی به چشم می خورد. اول فراموش کردن فضایل اخلاقی و زبان به اهانت و ناسزا گشودن و دوم آن است که شخص غیر معصومی را در مباحث علمی (خصوصا در مباحث اعتقادی) به عنوان اسوه و الگو قرار داده و اطاعت بی چون و چرا از وی را شیوه تعاملات علمی خود سازیم و هر سخنی که با آن اندیشه مخالف بود را به باد انتقاد و ناسزا بگیریم. اگر درصدد مبارزه با این دو آفات جدی نباشیم مباحث ما ... 

 

ادامه مطلب

دکتر حسن عباسی سازمان سنجش 



:: موضوعات مرتبط: نظر، ،
:: برچسب‌ها: آفات مباحث علمی, [ ادامه مطلب ] |
ن : مدیر
ت : دو شنبه 2 شهريور 1398

صفحه قبل 1 صفحه بعد



به نظر می­ رسد جناب آقای دکتر عباسی متوجه مشکلات عدیده­ ی موجود در جامعه (از ساختار بانک و دانشگاه گرفته تا مدرسه و خانواده و ...) شده ­اند اما با توجه به بحث­های موجود به نظر می­رسد کُمیت جناب آقای دکتر عباسی در زمینه­ ی باورهای دینی شدیداً لنگ می­ زند و با توجه به اینکه اساس فکری هر نظریه ­پرداز باورهای دینی او می­ باشد لذا به راه حل­ های ایشان در مورد مسائل مطروحه (در صورت وجود) نیز باید با دیده ­ی شک نگریست و لازم است نظریه­ های ایشان در سایر حوزه­ ها نیز در مطالعه­ ای جداگانه با استفاده از ثقلین مورد بررسی قرار گیرند.